"Jesus är i detaljerna"

Arkitekten och industridesignern Mies van der Rohe, bland annat skapare till den klassiska Barcelona-stolen, ska ha myntat frasen "Gud är i detaljerna".

Då Jesus i detta fall verkligen är en liten detalj tyckte jag min rubrik var lite klatchigt passande. Föredrar denna Jesus framför påskens.

Figurinen föreställer Jungfru Maria hållandes Jesusbarnet. Som ni kan se på bilden nedan ingår figuren i setet julkrubba. Alla dessa är mycket sällsynta då de endast gjordes 1963. Hon är 10,5 cm hög.

Vi hittade den på en antikmässa i Sandviken i helgen för 250 kr. Ett fynd!


Kan lammet vara Upsala-Ekebys minsta föremål?
Det mäter blott 3 cm i höjd..
Lycka till, alla som letar efter det!


KOM IHÅG ATT RÖSTA I BILDQUIZEN.
Ni har till kl 12, fredag den 9 april på er att svara. Kom ihåg, svara via mail.
LYCKA TILL!

3 kommentarer:

Herr Movarp sa...

Det var tusan! Synd att jag inte visste att ni skulle dit, jag var på väg, men ändrade mig i sista stund. Är dålig på att ta mig tid med mässorna som denna. Ska dock bättra mig på den fronten och prioritera det framöver! Har i alla fall bestämt mig redan nu för Kista i höst, sen får vi se lite vad som dyker upp under våren...ev ska jag på en på söndag här i Falun! Jag har varit på den några gånger tidigare, egentligen innan jag började samla på allvar!

De där fåren, såna har jag flera hemma i skåpen... ;-)

Upsala-Ekeby samlarna sa...

Skojar du eller äger du såna lamm?

Mässor är kul. Man får se så mycket fina saker!

Herr Movarp sa...

April, april :-))