Vad (jag tror) andra bloggare skulle vilja ha - idag; bloggen Gammalmodigt sa fru Ekeby

I måndags, med det här inlägget, startade vi ett nytt tema som går ut på att gissa andra bloggars UE-favoriter genom att visa föremål ur vår samling.

Vi fortsätter vårt tema med fru Ekeby på bloggen Gammalmodigt sa fru Ekeby som bland annat samlar på Ekeby från 30-40-talet i vitt och grönt.

Till henne gissar jag att den här underbara snäckformade vasen av Vicke Lindstrand passar bra.
Den har nr 350, måtten är 27 x 14,5 cm och den gjordes endast 1944 så den är mycket sällsynt!


På fredag gissar jag på UE-favoriter hos bloggarna Gamla saker och fina ting och Svenskt Retro.. 1950-70-tals porslin och design. Vi får se hur det går!

KOM IHÅG ATT RÖSTA I BILDQUIZEN.
Ni har till kl 12, måndagen den 29 mars på er att svara. Kom ihåg, svara via mail.
LYCKA TILL!

3 kommentarer:

Fru Ekeby sa...

Hejsan!
Ja jäsiken! Ni känner mej ser jag!
Den vasen skulle jag inte tacka nej till!!!
Vad vacker den är!
Men hur får ni tag på alla godbitar egentligen?
Vad mycket roliga och varierande teman ni hittar på!
Det är bland det bästa med att blogga - bara fantasin kan sätta gränser med vad man gör med bloggen sin!
Ha det bra!

Upsala-Ekeby samlarna sa...

Kul att den passade!

Vi får tag på alla godbitar överallt och ibland ingenstans.

Ha det bra själv!

Anonym sa...

Underbar vas !!
Jag har några Anna-Lisa, Vicke o Percy, är seniormedlem i pes antikforum, eftersom jag inte har ngn hemsida, är det svårt att komma in t en del av Er, men jag följer o tycker väl allra mest om vasar o dyl 1920-40 talet.
Är det ngn som vill sälja ngt, dublett skriv gärna t mig. Har fått leukemi o kommer aldrig ut på mässor o liknande

Finns det vardagshjältar, keramiken håller mig ovan vtn ytan
Min mail adress är anne.stigholt@telia.com Kram Anne